dijous, 5 de maig del 2011

Pare, no els perdonis, que saben què fan

Autor: Vladimir Jankélévitch (Bourges, Berry, 1903 - París, 1985), filòsof francès.

Font: Vista a la novel·la Les veus del Pamano, de Jaume Cabré. La citació encapçala el llibre.

Nota: Al bloc Viu i llegeix, a l'apunt Les veus del Pamano, Jaume Cabré, he trobat aquest comentari: "L’he agafat de la biblioteca, i a l'última pàgina, allà on l’autor diu Matadepera 1996-2003 (que no m’estranya que hi hagi dedicat tants anys, buahhh una obra mestra no es fa en dos dies!!), hi ha, en llapis, l'opinió d’algú que l’ha llegit abans. La copio abans no l’esborrin els de la biblioteca: «maleïts siguin els feixistes i la mare que els va parir a tots! Si en varen arribar fer de mal, si ens en van arribar a fer!! Colla d’assassins, de botxins sense pietat. Quantes morts sobre la seva consciència, quantes famílies destrossades, quant horror, quanta por, quants anys de foscor, de repressió, de tortures, de presons plenes. Quantes malvestats! Pare, no els perdonis, perquè sabien el que es feien.» (La cita que obre el llibre és Pare, no els perdonis, que saben què fan. Vladimir Jankélévitch.) Maleïts siguin i que no siguin mai perdonats."

Imatge: La prova del delicte:

 

3 comentaris:

S.N. ha dit...

No sé si poder saber el que fan, penso que tenen les emocions i la consciència mortes i no sé, hauria de reflexionar molt sobre el perdó per saber si estic d'acord amb aquesta afirmació...

reflexions en català ha dit...

Jo no els perdonaré mai, però cadascú és lliure de tenir la relació que vulgui amb la seva consciència.

marc

Anònim ha dit...

em va impressionar el llibre,però encara més el comentari a ma que algú hi havia escrit. Tinc curiositat per saber si l'han esborrat o no. A la propera visita a la biblioteca ho miraré.
A mi també hi ha coses que em costen de perdonar, sobretot si el que les fa sap perfectaemnt el que fa . Viu i llegeix