dissabte, 28 de març del 2009

I dins meu una veu em diu:/ vine amb mi a contemplar/ com són les paraules per dintre,/ a sentir el pols de les coses

Autora: Montserrat Abelló i Soler (Tarragona, 1 de febrer de 1918), poeta i traductora catalana.

Poema complet:
I dins meu una veu em diu:
vine amb mi a contemplar
com són les paraules per dintre,
a sentir el pols de les coses.

I llavors penses en aquells
que estimes i amb qui has
conviscut al llarg dels anys
i encara no coneixes

–mirades que fugen,
pensaments tancats, potser
només desclosos en moments
fugaços o en la intensitat
del desig.

Però mai a dins,
sempre a la vora del torrent
de silencis o de paraules;
sempre a punt i amatent,
però sense saber, sense saber."

Font:
"De Foc a les mans" (1990).

Nota:
Citació aportada per l'Helena Arumi. Gràcies!

2 comentaris:

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Gàlvez, t'has guanyat que arxivi la multa per poca activitat amb això dels comentaris recents. :-)

I mira que n'estarà content el Cortès!!!

Anònim ha dit...

Holes!
Que he flipat, amb l'Abelló, és tan essencial i depurada en la forma...
M'agrada moltíssim!

petons wapetoníssims!

:)