dimarts, 4 de juny del 2013

Vam estar junts 12 hores, hi va haver moments de tot, però les últimes dues van ser molt especials. No ens vam dir res. Simplement ens vam donar les mansEl meu cor t'aguarda/ fent senyals a la terra/ un alfabet de dol/ i ràbia/ Puig Antich/ vine/ El meu cor aguarda


Autor: Vicent Andrés Estellés (Burjassot, l'Horta, 4 de setembre de 1924 - València, 27 de març de 1993), poeta i periodista valencià.


Font: Puig Antich (1974).



Context:


INTRODUCCIÓ

[...]

És temps
               És temps!
                               És temps
                                              d'anar
              amb la cara ben alta
creuant les avingudes
            els balcons
        la misèria
             l'esperança
amb el cor en un puny
   enlairat
    més alt que l'alba
molt més
    ferruginós
          molt més
              un grapat
        de metralla.

[...]

Companys
      amics de lluita
        amics de mà anhelada!
Jo us recorde
          caiguts entre la pols
         als peus del mur de l'alba
i vull dur
    el vostre record
       la vostra exigència
               a la meua jornada
Presidireu el dia
    presidireu els treballs
     presidireu la taula
Molt us recorde
   amics
            però si he de ser clar
            potser no us recorde massa
Puig Antich
        jo t'invoque
      i cride
     des de la murada
el teu sacrifici
           la teua mort
        la teua amarga matinada
i espere la irrupció
        de la teua mort
          cruel com no n'hi ha altra
No duràs
    l'acostumat ram de les flors
     sinó la sang acostumada
que florirà
      dintre un pitxer
         amb aigua
mentre per la finestra
            puja el dia
       la brisa
        l'alta
alegria de punys
    vindicadors
            una crònica tendra
         irada
de banderes
        de punys
            un poble que avança
Puig Antich
        jo t'invoque
     Vine!
    El meu cor t'aguarda
fent senyals a la terra
            un alfabet de dol
      i ràbia
Puig Antich
        vine
    El meu cor aguarda