dimarts, 17 de febrer del 2009

L’orquestra és quan s’ajunten molta gent que toca, i toca la música

Autor: Alumne anònim.

Font: D'un examen de música. Si no és veritat, almenys està ben trobat. Vista al meu bloc. La traducció és meva, meva i meva.

Examen complet:

L’orquestra: Definició, esquema de distribució dels instruments i criteri de col·locació d’aquests instruments.
L’orquestra és quan s’ajunten molta gent que toca, i toca la música. Els instruments es col·loquen uns davant i darrere i això depèn de la mida, per exemple la gaita es col·loca sempre davant.

Característiques generals de la música barroca.
Crec que hi ha un despistament en la pregunta, em sembla que és la música marroca. Contestaré això. La música marroca és la dels moros del Marroc que és molt important perquè la tocaven els moros quan anaben a les batalles de conquesta.

Beethoven.
Aquest era un senyor sord que va compondre la lletra de Miguel Rios o sigui l’Himne de l’alegria. Però quan la va fer no era de rocks. Feia molts concerts en l’època de Franco i va fer també Per a Luisa que no té paranjó en la història de la música.

Vocabulari musical. Defineix...
- Baríton: és el que porta la vareta o sigui el que dirigeix els altres.
- Tenor: és un cantant com Placido Domingo.
- Soprano: això no ho sé.
- Nadala: és el que es canta per Nadal a prop de l’arbre.
- Simfonia: és el que toquen les orquestres.
- Moviment adagio: això no ho porta el meu llibre.
- Moviment allegro: que el canten els músics quan o sigui estan contents.

Breument, comenta les característiques musicals del teu grup / cantant / compositor favorit.
A mi m’agrada molt tota la música tant així la vella i la d’ara. Exemple: de la vella, Carminha Furada, Maller i Faya que era espanyol. Dels nous m’agrada Mecano, Siniestro Total, Los Burros, Allatola no me Toques la Pirola (amb perdó) i molts altres en jeneral. Fi.

(Nota: Va anar a protestar perquè el van suspendre.)

5 comentaris:

Puigmalet ha dit...

Aquesta inversemblant citació és un imperdonable atemptat contra la imatge de la noble i mai prou ben retribuïda tasca dels docents.

Exigeixo una satisfacció.

reflexions en català ha dit...

Ai, Puigma, mal moment per exigir satisfaccions.

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Mals temps per a les satisfaccions docents i dòcils. El Departament d'Educació mai més serà el mateix ra que li marxa un actiu ben actiu. :-)

reflexions en català ha dit...

Com diu?

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Que me'n vaig a Cultura. :-)