dilluns, 9 de febrer del 2009

A mi em sembla que la ironia és oportuna quan és inoportuna

Autor: Manuel de Pedrolo i Molina (L'Aranyó, Segarra, 1918 - Barcelona, 1990), escriptor català.

Citació completa: Una fotesa, però significativa. En el meu article que l'Avui ha de publicar demà passat, escric: "Parlarem d'en Jordi Pujol, l'honorable "missatger" de la TV3 en tornar de l'entrevista que va tenir amb el president del Tribunal Constitucional, del qual, com molt bé diu (alguna n'ha d'encertar, oi?) som els primers clients" Doncs bé, a la tarda em telefona en Faulí. A l'article hi ha tot de coses que no li agraden gens (ja suposo que això és habitual), però n'hi ha una que li desagrada especialment: la frase entre parèntesis, que li sembla d'una ironia inoportuna. Li dic que en Pujol té prou sentit de l'humor per no protestar-ne, però que si tant el preocupa pot suprimir-la perfectament; no és essencial, ni necessària, en un article que al capdavall només de passada es refereix al President de la Generalitat. Allò que em fa gràcia i que trobo significatiu és la idea de l'"oportunitat". A mi em sembla que la ironia és oportuna quan és inoportuna. I, naturalment, ho expresso així perquè és una manera irònica de dir-ho.

Font: Extreta de Diari 1986, de Manuel de Pedrolo (Barcelona, Ed. 62, 1998). Vista a Mallorcaweb.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

A mi em sembla que aquesta està repe, però com que és més completa que la que vaig penjar jo, podem eliminar la meva. 'Podem' vol dir que ho facis tu, per no haver comprovat si ja hi era. Oi que sí, Pami?

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Després dels preceptius deu minuts a la cambra dels horrors per no haver-ho comprovat. Sí, senyor.

David Gálvez Casellas ha dit...

Marc, això és força increïble. Exactament la mateixa citació... Mira que hi havia citacions i text d'on retallar, eh? L'esborro si vols. No problem. És cert, no ho he comprovat. He pensat que la probabilitat de coincidir era pràcticament nul·la. Demà jugaré a la primi!

reflexions en català ha dit...

Això demostra que ets un bon caçador.

No, esborra la meva.