dimecres, 10 d’abril del 2013

A la fira dels Folls jo hi aniria. Vindria qui sap d’on –i ningú no ho sabria– amb els llavis oscats de molta vida


Autora: Maria-Mercè Marçal (Ivars d'Urgell, Pla d'Urgell, 13 de novembre de 1952 - Barcelona, 5 de juliol de 1998), escriptora catalana. 


Poema complet:
A la fira dels Folls
jo hi aniria.
Vindria qui sap d’on
-i ningú no ho sabria-
amb els llavis oscats
de molta vida,

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Quin esquer se m’arrapa
a la geniva?
Amor, estel amarg
a la deriva,
em fa senyals: jo vaig
per l’altra riba,

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Cadenes són presons
i jo en fugia
pel call dels bandolers
a trenc de dia.
a la fira dels Folls
jo hi aniria

traginer de cançons
en cavall sense brida.


Font: “brida”. A: Bruixa de dol. Sant Boi de Llobregat: Llibres del Mall, 1979. Vist al Twitter de la Trini. i al bloc de l'Alba González.