dimecres, 13 de novembre del 2013

A Esparreguera, una de les primeres coses que em van ensenyar va ser l'infern. L'infern de les biblioteques era l'armari on hi havia els llibres en català



Autora: Teresa Rovira i Comas (Barcelona, 1918), bibliotecària, filla d'Antoni Rovira i Virgili.


Context:

¿En temps de Franco va intentar saltar-se la censura?

A Esparreguera, una de les primeres coses que em van ensenyar va ser l'infern. L'infern de les biblioteques era l'armari on hi havia els llibres en català. Recordo que quan me'l van mostrar, el primer que vaig veure van ser els llibres del meu pare. A poc a poc, els vaig anar traient tots i els vaig oferir al públic. Hi havia uns llibres, a la secció juvenil, de la Falange, que eren terribles. Era una vergonya que els nois llegissin allò. Així que vaig fer una cosa que no hauria de fer mai una bibliotecària: els vaig cremar.


Font: D'una entrevista a l'ARA (13/11/2013)


Foto 1: Cristina Calderer / ARA.


Foto 2:  Teresa Rovira a la Biblioteca Popular d'Esparreguera, dècada de 1950. Fons familiar de Teresa Rovira. Vista a la Viquipèdia.