dimecres, 20 de maig del 2009

Les nenes maques al dematí s’alcen i reguen, s’alcen i reguen. Les nenes maques al dematí s’alcen i reguen el seu jardí

Autor: Anònim, cançó popular catalana.

Citació completa:

Les nenes maques al dematí
s’alcen i reguen, s’alcen i reguen.
Les nenes maques al dematí
s’alcen i reguen el seu jardí.

Jo també rego el meu hortet,
faves i pèsols, faves i pèsols.
Jo també rego el meu hortet,
faves i pèsols i julivert.

Julivert meu com t’has quedat,
sense cap fulla, sense cap fulla.
Julivert meu com t’has quedat,
sense cap fulla i el cap pelat


Font: La pròpia memòria.

Nota: "“Les nenes maques” és una cançó orientada a la higiene personal femenina ja fa uns segles i en ella, de manera discreta a oïdes dels homes, es determinava que la dona havia de rentar les seves intimitats fins a la vellesa (regar-se el jardí ja se sobreentén, a les galtes del cul encara ara se li sol dir les faves, etc. I el “julivert meu com t’has quedat sense cap fulla i el cap pelat” és el pubis a la vellesa)." Comentari d'en Josep, de Súria, que es troba repetit per Internet i aquí no podia ser menys. Aquí hi ha d'altres interpretacions.

5 comentaris:

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Eps, gent!

Des d'El Món a RAC1 s'afegeixen a la festa i ens recomanen com a Bloggies del dia.

No sé qui els ha fet arribar la informació però hi ha algunes inconsistències. Ja passa això amb els periodistes!, que els has de donar tot mastegat i tot i així... ;-)

Puigmalet ha dit...

Ja sabia jo que les abelles vindrien a la mel...

En la teva resposta, molt correcta, has deixat allò de "l'ordre analfabètic" que vaig posar. Ai, quina imatge que donem!!!

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Hi hem de seguir la broma, no creus? ;-)

No perdre mai els orígens ni la identitat! :-)

Galderich ha dit...

Un dia que no escolto Rac1 perquè escolto la Cope i va i hi sortiu!
Trucaré a la Cope a veure si recomanen la setmana del marro!

Anònim ha dit...

Uala si sou famosos!
Suposo que no us oblidareu dels /les vostres fans addictes quan aneu en limousine!!!

Felicitats Cracks, que sou uns cracks!

mariona