dissabte, 2 de maig del 2009

Estar content és una cosa subjectiva que queda considerablement reforçada si els vostres amics acorden decretar [...] que realment esteu content

Autor: Josep Pla i Casadevall (Palafrugell, 1897 - Llofriu, 1981), escriptor i periodista català.

Citació completa: Jo em puc perfectament imaginar que un home i una dona se sentin, a l’hora de dinar, contents, desbordants de cordialitat i de satisfacció. No em puc imaginar, en canvi, que hi hagi una regla, un art d’estar content. Estar content és una cosa subjectiva que queda considerablement reforçada si els vostres amics acorden decretar, encara que no sigui més que per majoria, que realment esteu content. En el meu cas concret, fa molts anys que espero aquest acord –però aquest acord no ve. La causa d’aquest retard es troba en la nota anterior. Almenys en tinc la sospita.

Font: Vista al bloc d'El quadern gris, "1r de maig".