dilluns, 13 de maig del 2013

El meu pare em va comprar a la ciutat per 365 francs suïssos. Són molts diners per una criatura que no veu un bou a tres passes. Jo vaig procurar amagar-ho als pares tant de temps com vaig poder. Si et vols convertir en filla, no és recomanable destruir totes les esperances quan encara ets al llindar de la porta



Autora: Monica Cantieni (Thalwil, 9 de març de 1965), escriptora suïssa. Segons l'editorial Edicions de 1984: "treballa per a la SRF, la radiotelevisió suïssa. Ha publicat diversos relats en revistes i antologies. Cap verd, la seva primera novel·la, va ser finalista del Premi del Llibre Suís de l’any 2011. Actualment viu entre Wettingen i Viena."
suïssa.


Font: Cap verd. Mirmanda, 109. Barcelona: Edicions de 1984, 2013, 224 pàgines. Traducció: Marta Pera Cucurell. ISBN: 978-84-15835-05-9. 18 euros. Vist al bloc de la Marta Pera.



Nota: Segons l'editorial Edicions de 1984: "Li diuen «cap verd» i no veu un bou a tres passes. L’atzar de l’adopció l’ha fet anar a parar a una família extravagant d’immigrants. Som a la Suïssa dels anys setanta, i ella ens ho explica, lacònica i imaginativa, fent servir paraules que classifica en capses de mistos. Ens diu com s’aclimata a la seva nova vida i, sense ser-ne del tot conscient, ens fa partícips d’un gran secret: amb una innocència descarada i un llenguatge poètic que impressiona a la vegada que commou, descabdella una història antiga que va marcar a foc la generació d’en Jon, el seu avi adoptiu."


Foto: Vista aquí.