dilluns, 28 de gener del 2013

aré una novel·la, jo, que posarà en escena un malvat, assassí, lladre, piròman i corsari, i que acabarà amb aquesta frase: I a l'ombra dels arbres que he plantat, envoltat d'una família que em venera, de criatures que em fan moixaines i d'una dona que m'adora, gaudeixo en pau del fruit de tots els meus crims.Ets tan alegre, que al teu costat patiria molt


Autor: Charles Baudelaire (París, 9 d'abril de 1821 - París, 31 d'agost de 1867), poeta francès.


Font: Segons Vicenç Pagès Jordà ("Els últims escrits de Baudelaire", 30/12/2012), "el 1857, quan es publica Les flors del mal, Charles Baudelaire espera la glòria, però topa amb la condemna i la tortura. El mateix any trenca relacions amb Madame Sabatier: «Ets tan alegre —li diu—, que al teu costat patiria molt.»". Vista al Twitter de Vicenç Pagès Jordà.