dilluns, 21 de gener del 2013

He donat la meva vida a les paraules


Autor: Salvador Espriu i Castelló (Santa Coloma de Farners, 10 de juliol de 1913 - Barcelona, 22 de febrer de 1985), escriptor català.

Poema complet:
He donat la meva vida a les paraules
i m’he fet lenta pastura d’aquesta fam de gos.
Ah, guardià, caritat per als ossos,
car ja t’arribo sense gens de carn!
Vaig enfonsar les mans en l’or misteriós
del meu vell català i te les mostro
avui, sense cap guany, blanques de cendra
del meu foc d’encenalls, i se m’allunya
per la buidor del cap el so del vidre fràgil.
Ara ballo amb dolor, perquè riguin les goles,
per obtenir l’aplaudiment dels mil lladrucs,
i em coronen amb un barret de cascavells.

Font: "Ofrenat a Cèrber" (Les hores, 1952). Vista a la portada del diaria ARA (20/01/2013) i al bloc Notes incorrectes.

Nota 1: El 2013 és l'Any Espriu, amb motiu del centenari del seu naixement. 

Nota 2: Podeu sentir el poema aquí, recitat pel mateix Espriu. (Lectura de textos feta per Espriu el 24 de maig de 1961 durant una sessió de les Barbolles poètiques, un cenacle literari organitzat per Joan Colominas.)