divendres, 15 de febrer del 2013

Mai cap amant no ha gosat arribar al lloc extrem des d'on tu m'acarones. De dins enfora, amor, sento les ones i em faig areny i duna i penyalar


Autora: Maria-Mercè Marçal (Ivars d'Urgell, Pla d'Urgell, 13 de novembre de 1952 - Barcelona, 5 de juliol de 1998), escriptora catalana.


Poema complet:

VIII
Mai cap amant no ha gosat arribar
al lloc extrem des d'on tu m'acarones.
De dins enfora, amor, sento les ones
i em faig areny i duna i penyalar.

Sorra i record de demà, mans enceses
pel risc, mirall de l'ombra de l'ahir
que et congrià i et feu hoste de mi,
jo visc en tu, en les teves escomeses.

Tu vius en mi i et mous pel clos comú
-aigua a l'aguait de les veus de la terra
que esborra amb sal el rastre de la guerra-

¿Sents el llevant com tempta, cor dejú,
els molls remots on l'urc se'm desaferra?
Creixent en tu, la mar i jo som u.


Font:
Poema de Sal oberta. Sant Boi de Llobregat: Llibres del Mall, 1982. Vist a Obstinacions.