dijous, 14 de febrer del 2013

Quan els dos haurem lligat, per fantasia, els records de la joventut, cadascú tindrà l'altre per fer-li companyia i un doble paradís perdut



 
Autor: Màrius Torres i Perenya (Lleida, 30 d'agost de 1910 - Sant Quirze Safaja, 29 de desembre de 1942), poeta català.



Poema complet:
Tu que m'has descobert el corriol que mena
 al verd país dels teus records,
deixa-m'hi viure en pau al teu costat. La pena
 és que jo també tinc records!
Però potser -qui sap!- algun dia t'emmeni
 pels meus camins no tan suaus.

Potser la teva passa tan manyaga assereni
 els gorgs, els erms i els afraus
i quan els dos haurem lligat, per fantasia,
 els records de la joventut,
cadascú tindrà l'altre per fer-li companyia
 i un doble paradís perdut. 


Font: "Cançó a Mahalta" (Poesies. A cura de Joan Sales. Coyoacan: Quaderns de l’Exili, 1947). Es pot llegir a BloBos.blog.