dimecres, 20 de març del 2013

Com si no et tocara. Com si no em tocares. Com si no./ Com si ajornàrem un somni, com si no passàrem fam./ Com si no em necessitares, com si no et necessitara./ Com si poguérem deixar de ser, tu i jo, un sol animal.




Autor: Josep Porcar i Museros (Castelló de la Plana, 1973), poeta.


Poema complet: 

Com si no em necessitares. Com si no et necessitara.
Com si les nits, ullals i udols, no ens mossegaren.
Com si els mots no es penjaren del record, enforcats.
Com si l’absència no fóra aquest cos llepat com una ferida.
Com si el vent no ens atiara, tenaç, al mateix foc.
Com si tot fóra evitable. Com si no tinguérem ales.
Com si no et tocara. Com si no em tocares. Com si no.
Com si ajornàrem un somni, com si no passàrem fam.
Com si no em necessitares, com si no et necessitara.
Com si poguérem deixar de ser, tu i jo, un sol animal.


Font: "Manual de subsistència", poema vist al seu web