dilluns, 4 de març del 2013

I és a ser lliure que em vull hàbil







Autor: Gabriel Ferrater i Soler (Reus, 20 de maig de 1922 - Sant Cugat del Vallès, 27 d'abril de 1972), escriptor i lingüista català. 


Poema més llarg:
No sé quin nus subtil us lliga,
tu i el meu temps i aquelles vides
que un dia es van esbatanar
prop meu. Sempre l'imaginar
neix així: de sobte se'ns qualla
un pacte d'ombres separades.
No em costa de veure que el nus
és un garbuix de joventuts:
la que em recordo i no m'enyoro,
la que en tu miro, i les que et conto
i que són les que conec menys.
Qui conta, no sempre promet
de donar res millor que un dubte.
Jo no corro fires amb mules
per carregar de certituds:
si un dia en tinc, hauré perdut
llibertat de renunciar-hi
i és a ser lliure que em vull hàbil.


Font: "Poema inacabat". A: Teoria dels cossos (1966). Vist a Els orfes del senyor Boix. Foto vista al Twitter del Josep Bargalló.